Arbetet med kund- och personalkontakter

Vi arbetar intensivt för att våra kunder och vår personal alltid ska få snabbast möjliga hjälp med sina ärenden. Vissa ärenden är mer brådskande än andra. När en kollega inte kommer åt den ljudfil som hen ska arbeta med så måste vi snabbt ordna det så att kollegan kan arbeta vidare. Lika så när en ny kund hör av sig och snabbt vill få information från oss innan de bestämmer sig för om de ska anlita oss eller inte.

Oskar, Annie och Secilia
Oskar, Annie och Secilia ser till att du alltid får svar.

Utöver att hantera den dagliga kontakten med kunder och anställda så arbetar vi med mycket annat. Dels transkriberar vi, men vi gör också mycket utvecklingsarbete och administration. På kontorstid är det alltid minst en av oss som är schemalagd med att hantera mailen och telefonen. Vi arbetar hela tiden i samma mailkorg vilket gör att det är enkelt för oss att se vad de andra har gjort, och fortsätta en kundkontakt där någon annan har avslutat. Telefonnumret är vidarekopplat till den av oss som är schemalagd för stunden så du behöver bara hålla koll på ett telefonnummer.

Kvällar och helger

Det har visat sig att både kunder och kollegor gärna kommunicerar med oss på helger och kvällar. Alla har olika dygnsrytm och vi försöker vara tillgängliga för alla. Även om vi normalt jobbar under kontorstid så är det vanligt att vi administratörer jobbar lite på kvällarna. Inte minst under den här mörka tiden på året kan det vara skönt att vara lite ledig mitt på dagen när en annan kollega är schemalagd för att bevaka mailen, och istället jobba ikapp på kvällen. Oskar som är företagets VD har telefonnumret de tider som inte Annie och Secilia är schemalagda. Det finns ingen garanti för snabba svar på mail och telefon under kvällar, men i de allra flesta fall hittar vi snabba lösningar.

Vi turas om att bevaka kommunikationen på helgerna. Den som har helgen sitter inte vid datorn hela tiden, men har i uppdrag att kolla av och hantera brådskande ärenden minst en gång per dag. En kund som hör av sig på en lördag för att ställa lite frågor behöver inte vänta till måndag utan kan komma igång och börja ladda upp sina filer redan samma dag. Mindre brådskande ärenden kan vi spara till nästa vardag. Den som har hand om helgen har telefonen kopplad till sin mobil under helgen.

Oavsett när du vill kontakta transkribering.nu så använder du alltid e-postadressen info@transkribering.nu eller telefonnumret 08-68 42 87 97.

/Oskar Jalkevik