Varför välja oss?

Jag heter Oskar Jalkevik, det är jag som äger och lederTranskribering - Oskar Jalkevik
Transkribering.nu. Mitt mål med företaget är att ge dig som kund en perfekt kombination av korta leveranstider, hög kvalitet tillsammans med personligt bemötande och ett bra pris.

Vi utvecklar hela tiden vårt arbetssätt för att leverera transkriptioner som gör dig som kund helt nöjd. Kontakta oss gärna om du vill ha referenser från tidigare kunder.

Exempel på transkriberingar

Klicka här för att se hur det ser ut när vi har transkriberat två avsnitt av olika radioprogram.

Fördelar med att vara flera

Vi är flera transkriberareI dagsläget består Transkribering.nu av omkring 20 anställda transkriberare samt Oskar Jalkevik som driver företaget. Alla anställda har utbildning i och/eller erfarenhet av att arbeta med språk. Vi har bland annat översättare, skrivtolkar och språkvetare. Vi kan leverera större volymer snabbt, och ändå ta tid på oss att vara noggranna. Intervjun gås igenom av minst två transkriberare innan den skickas till dig. Den som genomför transkriberingen får feedback från den kollega som går igenom filen. På så sätt förbättrar vi oss hela tiden.

Tack vare att vi är så stora så är det inga problem för oss att hela tiden hålla alla anställda sysselsatta samtidigt som vi med enkelhet kan leverera stora volymer utan att behöva ta in underleverantörer som inte är lika vana vid att transkribera.

Rutiner ger jämn kvalitet

Vi har utvecklat ett gemensamt system för hur vi skriver. Personalgruppen träffas ibland fysiskt för att utveckla våra skrivregler så att den färdiga transkriberingen ska hålla en jämn och hög kvalitet, oavsett vem av oss som har transkriberat. Till exempel behandlas skiljetecken, utfyllnadsord och uppräkningar på samma sätt av alla våra transkriberare. Ett exempel är hur vi hanterar ordet “ju”.

Utöver ett ergonomiskt tangentbord och dämpade hörlurar använder vi transkriberingspedaler för att ytterligare förbättra transkriberingarna och hålla nere arbetstiden. Vi erbjuder våra kunder att kostnadsfritt låna diktafonen Olympus DM-650 med tre mikrofoner och bland annat ljudzoom-funktion. Med en bra inspelning blir det ännu enklare för oss att leverera en transkribering av hög kvalitet.

Vi transkriberar kvalitativt och fokuserar på det som faktiskt sägs för att öka läsbarheten. Det innebär att vi tar bort utfyllnadsord, halva meningar och stakningar när dessa inte tillför någonting. Vi har god vana att avgöra när orden tillför något eller inte. Om du önskar kan vi skriva med allting, till och med varje “mm” och andra utfyllnadsord, mot en extra avgift.

Sekretess och säkerhet

Sekretess och säkerhet är väldigt viktigt för oss. Dina filer överförs till vårt ärendehanteringssystem med krypterad överföring. Enbart de som arbetar med filen kan se den. När vi är klara och du har fått filerna raderar vi alla filer från datorerna och från ärendehanteringssystemet. Vårt ärendehanteringssystem hjälper oss även att se till att alla uppgifter blir klara i tid.

Vi pratar inte med någon om intervjuernas innehåll, vad de handlar om eller vem uppdragsgivaren är. Vi har även mallar för sekretessavtal.

Vi har en ansvarsförsäkring hos If Skadeförsäkring. Tack och lov har det aldrig varit aktuellt att använda den, men ifall någonting skulle gå riktigt fel i vårt arbete garanterar försäkringen att du kommer få korrekt ersättning.

Flexibilitet

Vi är öppna för dina önskemål. Har du speciella krav eller något annat önskemål kring transkriberingen är det bara att kontakta oss så ordnar vi det. Ibland till en liten extra kostnad.

Våra kunder om transkriptionerna

Sedan januari 2015 erbjuds alla kunder att fylla i en utvärdering strax efter att vi är klara med deras ljudfiler. Vi använder utvärderingen till att förbättra tjänsten. Till exempel tyckte en kund att det var krångligt att se när en transkribering var färdig och hade ett förslag på hur det kunde bli enklare. Några dagar senare ändrade vi rutinen för att det ska bli ännu smidigare för våra kunder.

På frågan om hur nöjda kunderna är med tjänsten som helhet på en skala mellan 1 och 6 svarar majoriteten av kunderna 5 eller 6. Ingen kund har svarat på den nedre halvan av skalan. Andelen nöjda kunder ökar. Under hösten 2016 låg vi på 5,6 av 6,0 som genomsnittsbetyg.